13 December 2009

"Väike suur asi", ehk postkast pole prügikast

Tellimata  (paber)reklaam ehk pimepostitus on laiem probleem kogu Eestis.
Asja üks pool on rämpsposti häirivus, kuid lisaks ei ole selline tegevus sugugi keskkonnasõbralik !

Ühe tuntud elektroonikakaupade müügiga tegeleva firma juht nentis, et ainuüksi Tallinnas jagavad nad igal kuul laiali ca 300 000 reklaamlehte.
Hinnanguliselt jagatakse Eestis igal aastal laiali umbes 30 kg tellimata paberreklaami iga inimese kohta !

Meie prügimägedele jõuab aastas ligi 70 000 tonni vanapaberit ja pappi. See on 1300 raudteevaguni täit.
Iga säästetud tonn tähendaks ümberarvutatuna ca 17 puud, 3000–4000 kilovatti elektrienergiat või  30 kuupmeetrit vett.
Õhku jääks paiskumata 27 kilogrammi heitmeid.

Ligi 50% sellest prügimäele jõudvast paberikogusest moodustab tellimata paberreklaam !

Eesti post jagab juba 2005 aastast kleebiseid, millega saad loobuda tellimata reklaamist. 
Selleks tuleb Eesti postis registreerida loobumissoov ja saadud kleebis kinnitada oma postkastile.
Väike asi, mis võtab Sult aega vaid mõne hetke !

Arvestades selle aga ümber puudeks, säästab inimene, kes loobub tellimata reklaamist, oma
eluajal umbes kaheksa puud.
Ühe neljaliikmelise perekonna kohta, teeb see juba 32 puud - väikese metsatuka suurune kogus.

Väike asi Sinu poolt, suur asi meie keskkonnale.




5 comments:

Siin Maa said...

Tead, meil Express Posti postiljon teatas, et teda mingi kleeps ei huvita ja tema paneb selle reklaami olenemata mingist kleepsust :S
Ja kui siis suure sõjaga meie omasse ei lase panna, paneb kõik naabri omasse! Pole ka harv juhus, kui see hunnik reklaami kuskil aia taga vedeleb. Viimase kohta ma isiklikult pole näinud, et kes pani. Oi, aga tahaks, sest see teeb eriti kurjaks.

Tommy said...

Sellise töötaja suhtes soovitan Sul kindlasti Express postiga ühendust võtta ja sellest teavitada. Muu paraku ei aita.

Kahju, et paljud postiljonid ise aru ei saa, et kui nad kõik need reklaamid laiali tassivad või siis neid "aia taha" visates mulje jätavad, et kõik sai jagatud, teevad nad vaid ise enda elu raskemaks. Otsepostitusi tegevad firmad ei saagi selmoel aimu, et tegelikult nende reklaame ei soovita !

Tommy said...

Ah jah - nii postiljonile endale kui ka tema tööandjale - Express Postile - tasub lihtsalt ning viisakalt meelde tuletada, et selline tegevus on seadusevastane.

Tarbijakaitseameti ja sideameti otsuse kohaselt tuleb kõigil kojukandefirmadel arvestada postkastil olevat reklaamposti keelavat kleebist ning seda eirates ja siiski reklaami postkasti pannes rikub firma võlaõigusseadust.

Liis L. said...

Mõtlesin uudistada, et kas siis, kui mina loobun rämpspostist, kas siis pannakse mu nimi kuskile kirja ja jäetakse minu jaos see reklaamleht trükkimata, et ikka minu arvelt säästetakse Tegelikult?

Tommy said...

Liis L. Sa küsisid, "kas siis, kui mina loobun rämpspostist, kas siis pannakse mu nimi kuskile kirja ja jäetakse minu jaos see reklaamleht trükkimata, et ikka minu arvelt säästetakse Tegelikult?"

Seda ei saa päris nii 1:1 võtta, kui dmida väiksem on nõudlus (või siis, mida suurem on vastuseis), seda vähem hakatakse ajapikku neid rämpsreklaame trükkima ! See kõik võtab aega.

Eesti tarbija ei ole veel (kahjuks9 aru saanud, et "köie jäme ots" o ntegelikult tarbija/kliendi käes !

Mida rohkem inimesi looobub avalikult rämpspostist, seda vähem on mõtet neid trükkida !

Mida rohkem inimesi keeldub teadlikult ostmast teatud firma mingit toodet (olgu see siis keemiat ja transrasvu täis šokolaad või kantserogeene sisaldav kosmeetikatoode), seda rohkem hakkavad need tootjad mõtlema MIKS ei osteta ja MIDA TEHA, et meie toodet jälle ostetaks ja loobuvad seeõttu neist ohtlikest ainetest.

Enimmüüdud ja enimtoodetud kaubad ontäpselt seda nägu, milline on TARBIJA ! NÕUDLUS on see, mis tekitab PAKKUMISE.